Vodící vložka brzdového táhla M10 KNOTT s pružinou
133 Kč161 Kčs DPH
Osobně v prodejně Popovičkyzítra
Osobně v prodejně Mladá Boleslavúterý 7.5.
Přepravci předámezítra
Plastová vodící vložka s pružinou pro posílení vratné síly brzdového táhla
Určeno pro brzdová táhla se závitem M10
Použití je výrazně doporučeno na přívěsech s nájezdovou brzdou na výškově stavitelné nebo zvýšené oji, kde je pohyb z hlavního táhla přenášený k dvouramenné páce nájezdové brzdy lanovodem. Třením vnitřního lana o stěny opletení tohoto lanovodu dochází ke snížení vratné síly při odbrzďování. Pružina montovaná na brzdové táhlo za opěru lanovodů pomáhá pružinám čelistí zpětnému pohybu brzdového táhla, resp. zpětnému pohybu lana v lanovodu u oje
Použítí vložky s pružinou se osvědčilo také na přívěsech s extrémně dlouhým brzdovým táhlem bez vynášecích držáků, kde vlivem hmotnosti táhla a jeho pronášením při dynamických rázech dochází k mírnému porozevírání čelistí u menších kolových jednotek se slabšími pružinami čelistí. Pružina omezí průhyby táhla vlastní vahou na nerovných vozovkách a přispěje ke snížení neefektivního opotřebení kolových brzd
Plastová vložka snižuje tření a usnadňuje klouzání táhla držákem lanovodů
Také zamezuje obroušení závitu v místě protažení táhla skrz držák lanovodů na nápravě
Montuje se jednoduše našroubováním na závit brzdového táhla a zajištěním kontramaticí M10 (kontramatice M10 není součástí dodávky - lze objednat samostatně viz. související produkty)
V odbrzděném stavu by namontovaná vložka měla přečnívat cca 30 mm před držák lanovodů tak, aby pružina byla mírně stlačená. Pro krok brzdového táhla tak zbyde za držákem lanovodů cca 120 mm. To je dostatečné i pro přetažení aktivované couvací automatiky ruční brzdou. Běžně je maximální krok brzdového táhla okolo 50 mm
Upozornění: Montáž doporučujeme svěřit našemu nebo jinému odbornému servisu. Při neodborné montáži může dojít k zablokování brzdového systému
Vodící kluznou vložku lze objednat také samostatně bez pružiny