Nově otevřena pobočka Židněves u Mladé Boleslavi - prodej přívěsů Agados, VAPP a náhradních dílů a příslušenství. Po - Pá 8:30 - 16:30 hod.

Ztráta COC listu

Vytvořeno19.03.2024

Co je to COC list

COC list, neboli "certificate of conformity" (v překladu "prohlášení o shodě") je dokument vydávaný výrobcem vozidla.  Tento dokument dokládá, že vozidlo odpovídá typu popsanému ve schválení. Originál COC listu slouží k první registraci vozidla vozidla v kterémkoliv státě EU. Ke každému vyrobenému vozidlu je vydán pouze jeden originál COC listu. Při registraci si úřad COC list neponechá. COC list zůstává majiteli vozidla a ten ho v případě prodeje předává dalšímu majiteli. COC list je velmi důležitý dokument, který je nutné chránit před ztrátou či odcizením.

CoC list – Certificate of Conformity (prohlášení o shodě) je dokument, který vydává výrobce vozidla. Dokládá jím, že konkrétní vozidlo, k němuž byl vydán, dosahuje uvedených technických parametrů zjištěných dle stanovených postupů a norem. Originál dokumentu zároveň slouží k první registraci vozidla v kterémkoli státu EU. K vyrobenému vozidlu je vydán pouze jeden originál CoC listu. Každá další vytištěná kopie je označena jako „kopie“ nebo „duplikát“ a nelze ji použít k registraci vozidla. CoC list obsahuje řadu ochranných prvků, aby nemohlo dojít k jeho padělání

Jak postupovat při ztrátě nebo odcizení COC listu

Odcizení i ztrátu COC listu (prohlášení o shodě) je v první řadě nutné nahlásit Policii ČR. Policie vystaví protokol/potvrzení o přijatém oznámení. Toto potvrzení slouží výrobci jako doklad dokládající ztrátu/odcizení COC listu.

Jak požádat o vystavení duplikátu COC listu

Výrobce vystaví duplikát COC listu v případě, že žadatel dodá všechny níže uvedené podklady:

  1. Originál potvrzení o přijatém oznámení  vystaveném Policií ČR. Tento dokument si ponechá výrobce. 
  2. Fotografii výrobního štítku přívěsu (e-mailem v elektronické podobě)
  3. Fotografii ražby VIN na rámu přívěsu (e-mailem v elektronické podobě)
  4. Dvě fotografie přívěsu dle vyobrazení níže (od pravého předního rohu směrem šikmo vzad a od levého zadního rohu šikmo směrem vpřed) bez nákladu nebo jiných objektů zakrývajících přívěs (e-mailem v elektronické podobě)
  5. Žádost o vystavení duplikátu COC listu obsahující čestné prohlášení pro případ nálezu původního COC listu (příklad žádosti najdete níže)

V případě žádosti o vystavení duplikátu COC listu za poškozený přiložte namísto potvrzení o přijatém oznámení od Policie původní poškozený COC list. Žádost v takovém případě nemusí obsahovat čestné prohlášení pro případ nálezu původního COC listu.

Vystavení duplikátu COC listu je placenopu službou zpoplatněnou částkou 1000 Kč bez DPH + DPH v zákonné výši (aktuálně 21 %). Cena je splatná před dodáním duplikátu.

Výrobce si vyhrazuje právo nevystavit dupikát COC listu v případě pochybností o identitě přívěsu. Výrobce si vyhrazuje také právo vystavit duplikát COC listu až na základě prohlídky přívěsu ve výrobním závodě v případě dodání nekvalutních nebo jinak zpochybnitelných fotografií.

 

Na fotografii z pravého předního rohu směrem vzad musí být zachycený celý přívěs tak, aby byl zřetelně vidět celý bok přívěsu včetně oje i přední čelo přívěsu tak, jako na tomto příkladu. Přívěs nesmí být zakrytý ani z části  jinými objekty a předmněty jako např. vrata, ploty, sloupky, terénní nerovnosti, stromy, keře, náklad nebo předměty v okolí a pod.

Na fotografii z zadního rohu směrem vpřed musí být zachycený celý přívěs tak, aby byl zřetelně vidět celý bok přívěsu i zadní čelo přívěsu tak, jako na tomto příkladu. Přívěs nesmí být zakrytý ani z části  jinými objekty a předmněty jako např. vrata, ploty, sloupky, terénní nerovnosti, stromy, keře, náklad nebo předměty v okolí a pod.

Příklad žádosti o vystavení duplikátu COC listu

Já, níže podepsaný žádám o vystavení duplikátu COC listu (prohlášení o shodě) k přívěsu VIN: ........................................... z důvodu ztráty/odzicení./poškození
Zároveň tímto prohlašuji, že v případě nálezu původního  COC listu tento list neprodleně vrátím výrobci.

Jméno a příjmení: ....................................

Trvalé bydliště: ......................................................................

Datum a místo podpisu: .............................................

Podpis: ....................................

Pozn.: V případě žádosti z důvodu poškození nebude žádost obsahovat větu "Zároveň tímto prohlašuji, že v případě nálezu původního COC listu......" Namísto potvrzení od Policie dodá žadatel originál původního poškozeného COC lisu. Pokud je poškozený COC list ve stavu, kdy nelze identifikovat ochranné znaky nebo VIN přívěsu, postupujte jako při ztrátě. 

Kam zaslat podklady

Originály podkladů (žádost, potvrzení od Policie ČR nebo původní poškozený COC list zašlete na naší adresu VAPP s.r.o., Popovičky 38, 251 01 Popovičky. Fotografie ražby VIN, výrobního štítku a fotografie přívěsu zašlete na náš e-mail info@vapp.cz. Do zprávy nebo předmětu uveďte prosím "Fotografie k žádosti o vystavení duplikátu COC listu", dále VIN přívěsu, kontakt na vás a fakturační adresu pro vystavení zálohové faktury za službu.

Jak dlouho vystavení duplikátu trvá

Žádosti zpracováváme v nejkratším možném termínu. V každém jednotlivém případě je však nutné pečlivě ověřit veškeré zaslané podklady oproti skutečnost. Počítejte proto prosím, že vystavení duplikátu COC listu trvá obvykle jeden až dva týdny. V případech, kdy je prověření podkladů závislé na dalších subjektech může být tato doba i delší. V našem zájmu  je vyřízení celé věci co nejdříve, avšak zodpovědně a pečlivě, aby případné nedostatky nezpůsobily v budoucnu problém nám ani majiteli přívěsu.   

Nastavení souborů cookies

Tento internetový obchod využívá k zajištění funkčnosti webových stránek a k vylepšování uživatelského komfortu soubory cookies. Některé z nich jsou pro chod nezbytné, jiné nám pomáhají web vylepšovat a přizpůsobovat Vašim potřebám. Kliknutím na tlačítko "Rozumím" nám udělíte souhlas s využíváním souborů cookies.

ROZUMÍMPodrobné nastavení
Potřebujete poradit
s výběrem?
Využijte naší online podporu
od 8:30-16:30 hod. v pracovní dny.
Kontaktovat podporu